BT Hizmet Yönetimi Sistemi (BTHYS) Politikamız

TÜRİB, Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetimi Sistemi (BTHYS) kapsamında; iç ve dış paydaşlara vermekte olduğu hizmetlerin tasarımı, sunumu, izlenmesi, sürekli iyileştirilmesi ve müşteri memnuniyetinin sağlanmasını teminen;
  • Erişilebilirlik ve kullanılabilirlik ile ilgili Borsa bilgi işlem altyapısını, bilgi işlem hizmetlerini ve bilgi işlem destek organizasyonunu optimize etmeyi, faaliyet hedeflerini karşılayacak optimum kullanılabilirlik düzeyi oluşturmayı,
  • Finans, bütçe ve muhasebe yönetimi süreci ile ilgili bilgi işlem hizmetlerini oluşturan varlıkları ve kaynakları uygun ve ölçülebilir maliyetlerle elde etmeyi,
  • Bilgi işlem hizmeti bazında maliyetlerini, hizmet, aktivite ve kullanıcı başına düşen masraflarını açıklayabilmeyi, bilgi işlem alt yapısındaki değişiklik çalışmalarının maliyetleri hakkında yönetime analiz raporları sunmayı ve yatırım kararı aşamasında Üst Yönetime yardımcı olmayı,
  • Talep, çağrı ve olay yönetimi süreçleri ile ilgili normal hizmet sunumuna mümkün olan en kısa sürede dönmeyi ve operasyonlar üzerindeki ters etkiyi en aza indirgemeyi,
  • En iyi hizmet kalite seviyesini hedeflemeyi,
  • Talep, çağrı ve olayları elektronik sistemlere kaydetmeyi ve belirlenmiş sürede çözüme ulaştırmayı,
  • Değişiklik yönetim süreci ile Borsa’nın BT altyapısına yönelik tüm değişikliklerini standart yöntemler çerçevesinde verimli ve hızlı biçimde gerçekleştirmeyi,
  • Değişiklikler sonucunda ortaya çıkması muhtemel olumsuz olayların etkisini azaltmayı,
  • Hizmet kalitesini, taahhüt edilen hizmet seviyesinde sağlamayı,
  • Değişiklikleri kontrol altına almayı ve negatif etki yaratmasını engellemeyi,
  • Yapılan değişiklikler sonucunda mevcut organizasyonu geliştirmeyi,
  • Teknolojik yeniliklere uyum sağlamayı,
  • Borsa hizmetlerinde ortaya çıkabilecek bir kesinti durumunda, önceden belirlenmiş süreler içinde, hizmeti tekrar kullanılabilir duruma getirmeyi ve hizmetlerin sürekliliğini sağlamayı,
  • Kapasite yönetim süreci ile Borsa’nın bilgi işlem alt yapısını oluşturan bileşenlerin (kaynakların) yönetimine odaklanılmasını sağlamayı,
  • Kullanılabilir kaynaklar üzerinde bir yetersizlik ortaya çıktığında, gerekli önlemleri almayı, bu kaynaklar tarafından desteklenen BT hizmetlerinin iş gereksinimlerini karşılayabilmeyi,
  • Konfigürasyon ve varlık yönetim sürecini, sorumluluk altında bulunan tüm kaynak, ekipman ve hizmet süreçleri içinde ihtiyaç duyulan tüm konfigürasyon öğelerini yönetmeyi,
  • BT altyapısında ve/veya Borsa’nın hizmet verdiği iç ve dış taraflarda meydana gelen hataların neden olduğu olay ve problemlerin etkisini problem yönetim süreci ile en aza indirgemeyi,
  • Probleme konu olayların tekrarını önlemeyi,
  • Hâlihazırda sunulan BT hizmetlerinin planlanması, değiştirilmesi veya yeni BT hizmetlerinin tanımlanması gibi değişiklikleri ulaşılabilir, kabul edilebilir maliyetlerde ve hizmet kalitesinde yönetilebilir olmasını sağlamayı,
  • Yeni açılacak servislerin ulaşılabilir, üzerinde anlaşılmış maliyet ve hizmet seviyelerinde yönetilebilirliğini temin etmeyi,
  • Yayım ve dağıtım yönetimi ile kullanılmakta olan tüm yazılım, donanım ve veri iletişim ekipmanlarının sürüm ve güvenlik yamaları ve benzeri dâhil izlenmesini ve ilişkili süreçlere bağlı olarak güncellenmesini sağlayarak doğru sürümlerin kullanılmasını temin etmeyi,
  • İş ilişkileri yönetim süreci ile Borsa’nın hizmet verdiği ilgili tarafları ve onların gereksinimlerini anlamaya dayalı hizmet sunumlarını kurmayı ve korumayı,
  • Tedarikçi yönetim süreci ile Borsa’nın mal ve hizmet ihtiyaçlarının, verimlilik, sürdürülebilirlik ve değişiklik ilkeleri doğrultusunda, istenilen miktar, nitelik ve koşullar çerçevesinde en uygun fiyatlarla karşılanmasını sağlamayı,
  • Satın alma sürecinde talep, değişiklik veya iptallerin karşılanması, tedarikçilerin seçimi gibi aşamalara ilişkin standart yönetim ve kontrol yöntemleri oluşturmayı taahhüt eder.

Türkiye Ürün İhtisas Borsası A.Ş. Organizasyon Şeması için tıklayınız.

Türkiye Ürün İhtisas Borsası ile ilgili mevzuat için tıklayınız.